Ciasteczka

Drogi Użytkowniku Internetu,

Ta strona internetowa zapisuje na Twoim komputerze, a dokładniej w schowku Twojej przeglądarki internetowej (np. Firefox, Internet Explorer, Chrome) na Twoim koncie użytkownika komputera (lub telefonu), na którym łączysz się z Internetem, tzw. ciasteczka (pliki cookie). Dzięki plikom cookie wykorzystywanym na tej stronie internetowej w systemach statystyk internetowych autor strony, wie jak wielu użytkowników na nią zagląda, co konkretnie czytają oraz co pomijają. Pozwala to stale ulepszać stronę. Jeżeli uważasz, że obecność ciasteczek narusza Twoją prywatność, możesz w każdej chwili je wyłączyć – dla konkretnej witryny albo w ogóle dla wszystkich połączeń z Twojej przeglądarki (Pamiętaj, że może to skutkować brakiem możliwości działania wybranych funkcjonalności stron internetowych).

 

Jak wyłączyć pliki cookie w Twojej przeglądarce?

Poniżej znajdują się instrukcje wyłączenia plików cookie w popularnych przeglądarkach internetowych. Jeżeli Twoja przeglądarka nie pasuje do żadnego z podanych poniżej opisów, poszukaj pomocy na stronie twórcy przeglądarki lub w jej pliku pomocy.

Google Chrome

Przeglądarka ta oprócz możliwości wyczyszczenia plików cookie pozwala przejrzeć szczegółowy opis funkcji prywatności przeglądarki. Aby wyczyścić ciasteczka i inne dane przeglądania, kliknij na przycisk z trzema poziomymi kreskami, który znajduje się po prawej stronie paska adresu – z pojawiającego się menu wybierz „Narzędzia”, a następnie „Wyczyść dane przeglądania”. Szczegółowy opis funkcji prywatności przeglądarki znajduje się pod linkiem „Więcej informacji”.

Mozilla Firefox

Ta przeglądarka udostępnia Ci możliwość określenia czy nie chcesz być śledzony poprzez pliki cookie w ogóle czy też chcesz usunąć określone pliki cookie konkretnych witryn internetowych. Aby zmienić te ustawienia w menu „Narzędzia” wybierz „Opcje” a w nich zakładkę
„Prywatność”.

Microsoft Internet Explorer

Dzięki specjalnemu suwakowi możesz określić ogólny poziom swoje prywaności. Dodatkowo korzystając z przycisku „Witryny”, możesz decydować o ustawieniach dla konkretnych serwisów internetowych. Aby zmienić te ustawienia w menu „Narzędzia” wybierz „Opcje internetowe” a w nich zakładkę „Prywatność”.

Opera

Korzystając z przycisku „Opera” umieszczonego w lewym górnym rogu należy otworzyć menu oraz wybrać w nim „Ustawienia” a dalej opcję „Wyczyść historię przeglądania”. Dodatkowo znajduje się tam przycisk „Zarządzaj ciasteczkami…”, który pozwala na bardziej zaawansowane zarządzanie opcjami dla poszczególnych stron internetowych.

Apple Safari

Korzystając z menu „Safari” wybierz „Preferencje” a w nim zakładkę „Prywatność”. Zakładka ta zawiera rozbudowane opcje dotyczące plików cookie.

Telefony komórkowe, tablety oraz inne urządzenia mobilne

Każdy rodzaj urządzenia mobilnego, może obsługiwać taką funkcjonalność w inny sposób zależnie od rodzaju urządzenia i wykorzystywanej platformy. Należy zapoznać się z ustawieniami prywatności w pliku pomocy, dokumentacji lub instrukcji obsługi danego
urządzenia lub systemu operacyjnego.

Polityka prywatności

Kto przetwarza Państwa dane osobowe?

Administratorem danych osobowych jest Optometrystka Karolina Żaglewska NIP 5291825008 (dalej: Optometrystka) z siedzibą przy ul. Popularnej 51 lok. U3 w Warszawie. Z administratorem można skontaktować się w siedzibie firmy lub drogą mailową (biuro@optometrystka.pl).

 

W jakim celu dane są przetwarzane?

Optometrystka przetwarza Państwa dane aby:

  • zawierać umowy i wypełniać ich warunki,
  • sprzedawać i realizować swoje usługi,
  • prowadzić dokumentację medyczną,
  • sprzedawać produkty i realizować prawo do ich reklamacji,
  • wykonywać rozliczenia finansowe,
  • prowadzić korespondencję tradycyjną i elektroniczną.

Dane te przetwarzane są na podstawie: Artykuł 6. punkt 1b,c rozporządzenia UE 2016/679. Podanie danych jest niezbędne do zrealizowania umów (w tym umowy zakupu), rejestracji na badania wzroku, wykonania świadczenia zdrowotnego jakim jest badanie wzroku oraz udzielania informacji dotyczących produktów i usług. Podanie danych jest w tych przypadkach wymogiem ustawowym i niepodanie ich może skutkować odmową realizacji wyżej wymienionych celów.

Jeśli wyrażą Państwo zgodę, dane osobowe przetwarzane są dodatkowo aby:

  • zapewnić obsługę posprzedażową związaną z zakupem produktów i usług po upływie okresu przewidzianego na reklamację,
  • prowadzić działania statystyczne i marketingowe.

 

Jak długo dane są przetwarzane?

Dane podane w wyniku obowiązku ustawowego przetwarzane są tak długo, jak wymagają tego przepisy dotyczące dokumentacji medycznej, prawa podatkowego i rachunkowego. Zgody na przetwarzanie danych udzielają Państwo na czas nieokreślony.

 

Czy dane będą podlegały automatycznemu przetwarzaniu (w tym tzw. profilowaniu)?

Dane zbierane podczas korzystania z witryny internetowej www.optometrystka.pl (np. pliki cookie) mogą być automatycznie przetwarzane, również w celu profilowania. Profilowanie to np. określanie w jaki sposób korzystają Państwo z internetu. Profilowanie umożliwia Optometrystce prowadzenie internetowych działań marketingowych dostosowanych do Państwa zainteresowań lub potrzeb.

 

Komu dane są udostępniane?

W niektórych sytuacjach, w celu realizacji umów i usług, Państwa dane mogą być udostępniane trzem grupom odbiorców:

  • osobom upoważnionym przez administratora - pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki,
  • podmiotom przetwarzającym, którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych,
  • innym odbiorcom danych, np. kurierom, kancelariom prawnym, bankom, ubezpieczycielom.

 

Czy dane będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?

Dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

 

Jakie prawa przysługują osobom powierzającym swoje dane osobowe Optometrystce?

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące prawa:

  • prawo dostępu do danych,
  • prawo do poprawienia danych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym),
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.